Ads 468x60px

Wednesday, December 21, 2011

Widget Waktu Solat


Assalam guys, kali ni aku nak buat satu widget lagi iaitu waktu solat dan penunjuk arah kiblat. Actually sistem untuk kiraan waktu solat ni aku dah pernah buat. Dulu abang ipar aku pernah mintak bantuan aku untuk buat satu sistem yang memudahkan untuk tahu kedudukan arah kiblat dan waktu solat berpandukan dari koordinat.

So dengan menggunakan khidmat pakcik Google Map, aku dah siapkan. Bukan setakat waktu solat je, dengan siap kalendar hijrah lagi tu. Thanks to abang ipar aku sebab dia membekalkan aku segala rumus algebra berkaitan dengan falak ni.

Memang hobi masa lapang aku buat benda yang macam ni. Aku buat suka-suka je. Bila dah siap, aku share ye. Kalau korang nak tengok sistem yang aku dah buat tu, boleh tengok kat http://www.zulfreelance.co.cc/WaktuSolat/

FYI, website aku tu dah kena 'root hack' oleh Pak Arab. So sekarang ni, aku dah beli satu hosting yang baru. Segala kerja-kerja suka hati aku akan letak kat hosting yang baru.

0 comments:

Post a Comment