Ads 468x60px

Wednesday, December 15, 2010

Perkara Yang Dibenci, Tapi Tak Boleh Nak Elak

Tiap-tiap orang mesti ada perkara yang kalau boleh, takkan buat punya la. Tapikan walaupun tak suka nak buat,  kita terpaksa harung jugak. Mostly perkara yang kita tak suka buat tu adalah perkara yang mendatangkan masalah kat diri sendiri. Tu la yang tengah terjadi kat aku sekarang ni.

Aku tengah menghadap banyak perkara yang aku tak suka nak buat, tapi terpaksa buat jugak sebab ianya berkaitan dengan hidup aku ni. Terlalu banyak sampai kadang-kadang tu aku terasa nak ambik dart, lepas tu baling kat orang yang lalu lalang depan aku. Untuk mengawal perasaan yang tengah tak tentu hala ni, aku hanya Hadapi Dengan Senyuman dan bertawakal.

Semalam, tempat aku dok buat keje ni menghadapi masalah dengan server. Nak beli server baru bukannya murah. Dalam duk bincang dengan bos aku (bos, tapi gaya borak macam kawan), aku cakap 'kita buat virtual server je la.'. Lepas tu bos aku tanya, virtual server tu ape? Hahahaha... Dalam hati aku terus tergelak... YES!!! Dulu kemain kutuk lagi time aku setup virtual server kononnya takde mendatangkan pekdah kat kompeni. Aku pun eksplen la apa tu virtual server. Terus install laju-laju... Solve problem. Tu la... Jangan berlagak sangat.

Minggu lepas lak, kawan aku bising sebab tak join meeting band. Planning nak buat recording bulan satu ni, tapi tak jadi. Mungkin postpone ke bulan 2. Tengok la camne. Nampak macam makin padat je jadual aku skang ni. Nak kejar macam-macam perkara sebelum hujung tahun.

Ok la... Takde idea nak taip panjang-panjang. Harap-harap segala planning tu menjadi la hendaknya. Feel free to follow me at twitter.

0 comments:

Post a Comment