Ads 468x60px

Thursday, August 5, 2010

Mengejar Kemewahan



Aku baru je balik dari sesi diskusi dengan bos aku. Dok bersembang pasal bisnes kat starbuck sampai pukul 1 pagi. Agaknye mamat yang kerja kat starbuck tu mesti sakit hati tengok kitorang melepak time kedai dah nak tutup. Hehehe...

Topik perbincangan utama untuk sesi malam ni ialah mengejar kekayaan. Apa yang perlu aku buat dan target aku sebelum umur mencapai 30. Of course la semua orang nak jadi jutawan kan. Aku pun sama. Banyak duit
tuuuuu... Banyak perkara yang aku kena kejar kalau aku ingin bergelar jutawan. Aku tak boleh setkan dalam kepala aku yang aku ni kerja makan gaji. Aku kena setkan yang aku bekerja untuk diri sendiri dan secara tak langsung, aku boleh belajar untuk berniaga style korporat.

Dulu aku pernah berniaga kat ebay, tapi tak lama lepas tu bisnes ebay aku lingkup. Bayangkan la, dah sedap-sedap aku syok enjoy dengan hasil ebay, tiba-tiba ebay boleh suspend plak akaun aku. Agak hampeh jugak la ebay tu. Tapi takpe, aku tak pernah putus semangat. Aku akan terus berniaga selagi hayat dikandung badan. Aku tak nak makan gaji, sebab aku tak suka makan gaji. Prinsip aku, kita takkan kaya selagi kita tak berniaga.

0 comments:

Post a Comment