Ads 468x60px

Saturday, September 10, 2011

Pria Teruna Kembali Mengganas!!!

Setelah sekian lama menyepikan diri sejak bulan puasa hari tu, aku akan kembali mengganas. Hahahaha... Maklum laaa... Busy cari duit raya la katakan. Tambahan pulak tarikh penting pun tak lama lagi. Banyak nak kena prepare.

Siapa kat sini yang dah buat puasa 6? Aku sendiri tak 'sempat' lagi nak buat. Asyik termakan je pagi-pagi. Asal bukak mata je, terus capai kerepek raya yang still berbaki 2-3 peket lagi tu. Time shopping kuih raya hari tu, kemain rambang mata. Main kaut je kuih yang nampak sedap, time bayar....... Terkedu jap aku. Mahal gila beb... Aku ambik 5 jenis kuih je dah cecah RM100. Tu pun takde la banyak sangat. Sekarang ni memang zaman barang-barang semua naik harga dengan cemerlang.

Tu belum lagi campur dengan makanan yang spesial nak masak time raya. Rumah aku tiap-tiap tahun buat laksa. Harga ikan, laksa basah, rempah ratus etc... Semua dah naik harga. Tinggal santan je la tak beli sebab kat rumah aku dah ada 2-3 batang pokok kelapa. Pulut kan perkara yang wajib jugak nak kena buat time raya.

Lagi satu yang ketara musim raya kali ni, sanak saudara ramai yang pulang beraya. Masing-masing dah saving sebab budget tak cukup. Ramai jugak kawan-kawan aku yang alami nasib yang serupa. So tahun ni, musim raya yang agak tak meriah jugak la.

Ok la... Time aku tengah karangan kat sini, tak mandi lagi ni. Badan dah bau ba'eng.

0 comments:

Post a Comment