Ads 468x60px

Wednesday, May 18, 2011

Oh #Duit!



Nak aktifkan diri kembali dalam bidang perniagaan online. Dulu aku dah pernah buat. Memang masyuk. Tapi sebab kekangan tempat kerja lama, aku tak boleh nak konsentret + bila boss aku tau aku buat kerja part time, bising kemain. Hak aku buat part time, takde ganggu kerja aku di waktu siang, apa ada hal kan.

Dulu aku pernah jual barang kat Ebay...Ni memang tip top la. 4 jam sehari = RM3000 sebulan. Masyuk kan. Belum lagi blog picisan aku yang aku buat khas untuk tarik trafik. Kat situ je aku earn lebih kurang dalam RM200-RM300 sebulan. Tapi tu semua dulu punya cerita.

Sekarang ni, aku tengah mencari-cari idea. Apa yang nak start. Nak buat ebay? Macam tak best dah. Paypal aku dah kena block. Keh keh keh... Pending order banyak sangat. Nak jadik blogger full time macam Liew CF, Chow, ext tu lak, aku bukannya kreatif dalam bidang penulisan. Nak tulis panjang-panjang memang takde idea la. Kadang-kadang tu aku rasa macam kelakar lak bila tulis sorang-sorang. Sambil tulis, sambil tersenyum. Keh keh keh.

Oh ya... Aku baru beli handphone Samsung Galaxy 5. Baru je upgrade ke 2.2 Froyo. Boleh la lepas ni aku nak berblog sambil On The Go. Kalau tengok post aku yang sebelum ni Pagi Yang Blur, tu aku tulis dari handphone android aku la. Aku gunakan software Blogaway. So far aku rasa comfort jugak la dengan software tu.




Memandangkan aku tengah sakit perut time menulis ni, aku pause sampai kat sini dulu lah. Nak ke tandas.

0 comments:

Post a Comment